تبلیغات
گروه طراحی و معماری سیب آنلاین - محتویات پرونده های پروژه های عمرانی

بازسازی l دکوراسیون داخلی l آبنما l شومینه l طراحی پلان

 

 

 

 
 

 ارتباط با ما :

 

 مهندس علی رضائی         84  23  250  0912 

 

  تهران - ابتدای خیابان خوش

952  7700  0910

 84  23  150  0935

332  0  659  0922

 

محتویات پرونده های پروژه های عمرانی
نظرات () |

محتویات پرونده های پروژه های عمرانی


  1. مدارک مربوط به مناقصه ها از قبیل :  ....
  1. دعوت نامه شرکت درمناقصه از طرف ادارات کل نوسازی مدارس به شرکتهای  مختلف که تقاضای انجام کار داده اند
  2. برگ پیشنهاد قیمت پیمانکار ،برآورد انجام کار که توسط دفتر فنی اداره کل جهت اعلام نظر پیمانکاران تهیه گردیده است (ریزمتره و مالی) به اضافه صورت جلسات برنده مناقصه +مکاتبه بعضی پیمانکاران در خصوص معذوریت از حضور در مناقصه.
  3. حداقل ۱۰ پیمانکار قبل از سال ۱۳۸۰ باید در مناقصه شرکت می کردند. حداقل ۲۰ پیمانکار بعد از سال ۱۳۸۰
  4. تصویر ضمانتنامه های حسن انجام تعهدات از طرف پیمانکار به ادارات کل نوسازی مدارس
  5. ضمانتنامه پس از تحویل موقت پروژه ، طی مراحل قانونی ،اصل آنها جهت ابطال به بانک صادر کننده ارسال میگردد.ماده ۳۴ شرایط عمومی پیمان
  6. مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص صلاحیت پیمانکار جهت اجرای پروژه

 

توضیح اینکه مشخصات پیمانکاران تعیین صلاحیت شده در استان تهران به صورت دفترچه هر ۶ ماه یک بار توزیع می شود و در سایر استانها هر ۳ ماه یکبار ( آئین نامه اجرائی تشخیص صلاحیت پیمانکاران مصوب ۱۳۶۷

  1. صورت جلسات تحویل زمین
  2. بعد از اینکه قرارداد پروژه با پیمانکار منعقد شد جهت اجرای عملیات ساختمانی ، زمین تحویل پیمان کار می گردد.(انتخاب محل زمین به عهده مناطق آموزش و پرورش میباشد) قرارداد به تأئید نماینده فنی اداره کل (دستگاه نظارت ) + نماینده کارفرما (معاونت فنی اجرائی)+نماینده پیمانکار.
  3. مکاتبات اادارات آموزش پرورش با شهرداری و بالعکس در خصوص بر و کف زمین. زمانی که حدود و ثغور زمین نا مشخص است ادارات آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی از شهرداری مشخصات بر و کف زمین را استعلام میکنند
  4. مکاتبه با پیمانکار جهت ارائه ضمانت نامه حسن انجام تعهدات
  5. اصل شرایط عمومی پیمان و خود پیمان. به استناد ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه ،دستگاه های دولتی مکفند در اجرای پروژههای عمرانی از اعتبار دولتی از دفترچه پیمان و شرایط عمومی پیمان سازمان برنامه و بودجه استفاده کنند.
  6. ارسال یک نسخه قرارداد به پیمانکار جهت اجرای مفاد ان
  7. به استناد ماده ۳۸  قانون تأمین اجتماعی کلیه کارگران کار گاهها باید بیمه شوند ، برای صدور کد کارگاه و نظارت بر اجرای پیمان در خصوص رسیدگی به کارگران.
  8. مکاتبات اداری پیمانکاران با ادارات کل نوسازی مدارس در زمینه درخواست علی الحساب و پیش پرداخت ،مسائل فنی پروژه ها، ارائه پیش فاکتور به منظور خرید مصالح جهت پیمانکار.
  9. انعکاس درخواست پیمانکار به سایر دستگا هها جهت خرید مصالح در صورت امکان همکاری. از تاریخ ۲۰/۹/۱۳۷۰ خرید و تهیه مصالح  به صورت آزاد انجام گرفته است.
  10. برگ صدور حواله که از طرف دستگاه اجرائی(ادارات نوسازی) برای ذیحسابی جهت پرداخت چه به صورت علی الحساب یا  پیش پرداخت یا صورت وضعیت یا تعدیل و یا تفاوت قیمت مصالح صادر می شود.(در ۳ نسخه ۱-پرونده دیوانم محاسسبات ۲-پرونده ذیحسابی ۳-پرونده بایگانی نوسازی)
  11. فرم گزارش بازدید ناظر از روند کار پروزه.
  12. مکاتبات اداری نوسازی با پیمانکار طرف قرارداد در خصوص دستور کار رفع نقص کار و فعال نمودن کارگاه
  13. حداقل در هفته ۳ بار بازدید انجام میشود (در تهران) در شهرستانها با توجه به امکانات متفاوت است
  14. صورت وضعیت پیمانکاران در ۴ نسخه (نسخه اصلی ضمیمه اسناد دیوان محاسبات ۲-نسخه ذیحسابی ۳-پرونده بایگانی نوسازی ۴- خود پیمانکار) هرچند ماه یک بار توسط خود پیمانکار تهیه میشود وپس از رسیدگی و بررسی جهت پرداخت به ذیحسابی اارسال مگردد.
  15. تعدیل (متعادل کردن قیمت ها در یک لحظه از زمان )که توسط پیمانکار تهیه میشود در ۴ نسخه (جدول برآورد تعدیل)
  16. مکاتبات با واحدهای مربوط جهت آزمایش بتون و جوش اسکلت و اعلام نتیجه به اداره کل نوسازی
  17. نقشه های فنی که توسط دفتر فنی تهیه شده.
  18. دفترچه خصوصی پیمان(جزئیاتی که کارفرما در اجرای پروژه از نظر رعایت مشخصات فنی از پیمانکار خواستار  است.
  19. مکاتبات با سازمان تآمین اجتماعی ،استانداری ،دارایی ،معادن و فازات جهت مفاصاحساب بیمه،مالیات، شن،ماسه ،سنگ و …
  20. صورتجلسه تحویل موقت پروژه
  21. مکاتبه پیمانکار با اداره کل نوسازی مدارس و ذیحسابی بابت استرداد سپرده ها.

سپرده حسن انجام کار پس از تحویل موقت و تصویب صورت وضعیت ،نصف سپرده آزاد می شود . پس از تحویل قطعی و اخذ مفاصاحساب ،باقیمانده سپرده ازاد میشود .فاصله بین تحویل موقت و قطعی یک سال می باشد

 

 

بخش ذیحسابی:

 

نسخه دوم اسناد هزینه ،نسخه دوم اسناد حواله ها ،مکاتبات در زمینه استرداد سپرده و اخذ مفاصاحساب از دارایی ،تأمین اجتماعی،استانداری،معادن و فلزات و یک نسخه از پیمان و شرایط عمومی پیمان ،صورت جلسه تحویل زمین ،صورتجلسه برنده مناقصه و اعلام وصول چکهای بیمه و دارایی.

 

بخش دیوان محاسبات:

نسخه اول (اصلی) اسناد هزینه،نسخه اصلی صورت وضعیت ها، نسخه اصلی حواله وجوه.

جلسه تعیین تکلیف پرونده های مربوط به عملیات عمرانی

با توجه به نامه شماره                    مورخ                  سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کشور و نامه شماره                     مورخ                      سازمان اسناد ملی ایران ، در تاریخ                جلسه ای با حضور مسئولین ذیربط در اداره کل نوسازی مدارس استان                       تشکیل و در خصوص پرونده های مربوط به عملیات عمرانی (ااعم از احداث ، توسعه و تکمیل و تعمیرات فضاهای آموزشی و اداری )

قرارداد و منضمات قانونی آن مابین ادارات کل آموزش و پرورش استانها و ادارات تابعه یا ادارات کل نوسازی مدارس استانها با پیمانکاران ،صورت وضعیتها ، دستور کارها. صورت مجالس ، دستور پرداختها و مکاتبات مربوطه ، صورت جلسه تحویل موقت و صورت جلسه تحویل قطعی میباشد که نسخ آن در بایگانی کارفرما نگهداری می شود. با توجه به این نکته که پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه های اشاره شده مورد قرار داد ادارات کل آموزش و پرورش استانها و ادارات تابعه یا ادارات کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استانها با پیمانکاران یا  عملیات انجام شده بصورت امانی و تسویه حساب نهایی طبق شرایط عمومی پیمان مشروط بر اینکه کلیه عملیات اجرایی “مجموعه “در مراحل مختلف پایان یافته باشد (اسناد آنها در واحد های فوق الذکر نگهداری می شود ) لذا با توجه به مجوز فوق الاشاره سازمان اسناد ملی ایران ،رونده های مذکور ۵ سال پس از اتمام عملیات امانی و اخذ مفاصاحساب لازم و انجام تسویه حساب نهایی طبق شرایط عمومی پیمان با پیمانکاران ارزشیابی و تعیین و تکلیف خواهد شد. شایان ذکر است جهت اجرای موارد ذکر شده قرار شد اداره کل نوسازی مدارس استان جهت تعیین تکلیف پرونده های   مربوط به عملیات عمرانی با سازمان تامین اجتماعی و سایر مراجع ذیربط پیگیری و هماهنگی لازم را بعمل آورده و پس از اخذ مفاصاحسابهای لازم و در صورت انجام تسویه حساب نهایی ، مراتب را به اداره حقوقی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام تا پس از هماهنگی با سازمان اسناد ملی ایران نسبت به تعیین تکلیف پرونده های مزبور اقدام گردد.

 

 

 

 

 

دلایل پیشنهادی امحاء اوراق پروژه های عمرانی

 

  1. نگهداری صورتجلسات تحویل موقت و قطعی و اسناد مالی پروژه در ذیحسابی
  2. طی کلیه مراحل اجرایی و قانونی و نهایتاً مختومه کردن پرونده
  3. تسویه حساب نهایی و عملی شدن شرایط عمومی پیمان و شرایط اختصاصی پیمان
  4. ثبت اطلاعات پروژه در کامپیوتر و نگهداری اطلاعات لازم در واحد آمار

 

بدیهی است اسناد و نسخ در اختیار ذیحسابی امحاء نمیگردد.

 

 

 

مدت نگهداری پیشنهادی:

 

پانزده سال پس از تحویل قطعی و تسویه حساب نهایی طبق شرایط عمومی پیمان.



»
مرتبط با : ضوابط شهرداری و معماری و شهرسازی تهران پروژه ها کتابخانه تحقیقات مقررات ملی ایران قراردادها و اصول پیمانکاری آئین نامه ها
برچسب ها : محتویات پرونده های پروژه های عمرانی-مدت نگهداری پیشنهادی: پانزده سال پس از تحویل قطعی و تسویه حساب نهایی طبق شرایط عمومی پیمان.-دلایل پیشنهادی امحاء اوراق پروژه های عمرانی-جلسه تعیین تکلیف پرونده های مربوط به عملیات عمرانی-
نویسنده : گروه طراحی و معماری شارینا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1391
زمان : 10:58 قبل از ظهر


 

قالب وبلاگ

هاست لینوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ